Klukon Vajk Gergely

Pályázati tanácsadás

Magánoktatás

Szoftverfejlesztés

Szakfordítás

Klukon Vajk Gergely
Klukon Vajk Gergely
Klukon Vajk Gergely
Klukon Vajk Gergely
Klukon Vajk Gergely

Pályázati tanácsadás

Magánoktatás

Szoftverfejlesztés

Szakfordítás

Blog bejegyzések

Smartie, a tanulótárs

Smartie, a tanulótárs

Rengeteg közvetlen vagy közvetett módon segítő, tanulói rendszer épült ki és jelent meg az elmúlt években. A közvetlen területen ilyen például a memrise, vagy a duolingo. Közvetett módon segíti a tanulást és a munkavégzést a forest alkalmazás is.

Hasznosak?

Ezek kíváló eszközök bizonyos célterületre. Memrisen például egy nyelvtanár tud készíteni saját szókészletet, amit fel tud a diákoknak adni. Ő írja meg az összes tanulandó szót és privát módon képes azt a diákjaival megosztani. A duolingon viszont a tanár nem készít saját szókészletet. Ott egy osztályt lehet indítani, ahol megszabhatjuk, hogy a felvett diákok hány pontot érjenek el egy céldátumig.

Míg a memris személyre szabhatóbb, addig a duolingo egy vidámabb és játékosabb környezetbe csomagolja az egészet, ami picit jobban a figyelmet is fenntartja.

A memrisről ide kattintva egy tanulmányt lehet elolvasni.

A duolingo hatékonyságáról pedig itt olvasható egy tanulmány.

Mind a két eszköz kíváló és a különböző célnyelvi oktatást támogatja. Ami viszont meglátásom szerint hiányos, az a személyre szabhatóságot garantáló környezet, amellyel nem kizárólagosan csak szavakat és nyelvi kontextusokat lehet tanulni, hanem biológiától kezdve, történelmen és verstanon át egészen a komplex tudományokig bármit.

Megoldás!

A Smartie ezt a problémakört vizsgálja és hivatott megoldani. Több célt is megfogalmaz, amelyben szeretne jobb lenni és amiben szeretné a tanulókat segíteni a tanulmányaik során. Ez egy olyan internet biztosította tanulási stratégia lehet, amely rengeteg stressztől szabadíthatja meg a diákokat és a hallgatókat.

Smartie céljai

  1. Vizuális és szöveges “kikérdezés”
  2. Kvízszerűségével hatás több érzékszervre
  3. Privát tanulócsoportok létrehozása
  4. Személyreszabhatóság
  5. Tantárgy kizárás nélkül minden témára megfelelő digitális eszközök biztosítása
    • pl. matematika esetén beépített számológép
    • pl. programozás oktatása során beépített kód ellenőrző
  6. Játékos kikapcsolódás
  7. Motivációs célok megfogalmazása

Ezek teljesítésével egy olyan könnyen kezelhető felület létrehozása a cél, ahol személyreszabva könnyedén lehet a tanulni vágyóknak a saját “kikérdező robotukat” beüzemelni.

Smartie 0.2

 

 

Jelenleg az Alpha 0.2-es verzió fut, amely a következőket tudja:

  • Feltöltött kérdéseket randomizálja
  • A kvíz hosszát a rendelkezésre álló kérdések mennyisége határozza meg
    pl. 21 kérdésnél 21 kérdést fog randomizálni, míg 100 kérdésnél legfeljebb 30 darabot
  • A kvízt jelenleg a böngésző futtatja
  • A kvíz a jobb felső sarokban számolja a helyes válaszokat és a pontszámot
  • Minden esetben 4 válaszlehetőség áll rendelkezésre 1 kérdéshez
  • Kattintás után vizuális (zöld, piros) visszajelzést ad az oldal a helyes vagy helytelen választól függően
  • Kattintás után hangjelzést kapunk a helyes vagy helytelen választól függően
  • A kvíz végén rövid kiértékelés van, amely után újra kezdhetjük a jelenlegi kvízt (random kérdésekkel), vagy visszaléphetünk a menübe másik kvízt választani, esetleg be tudjuk zárni a párbeszéd ablakot és az utolsó kérdést ismét láthatjuk
  • Minden esetben csak 1 helyes választ lehet megadni

A kérdések jelenleg egy egyszerű JSON file-ban vannak tárolva, amelyet a szerver tud szerkeszteni. A következő fejlesztések tervei, hogy egy NOSql szolgáltatást használjunk erre a célra.

Az oldalt jelenleg bárki kipróbálhatja ide kattintva. Jelenleg nincs belépéshez kötve a tesztelés.

Érdekesség

A ‘Smartie’ nevet a tervek és a program megismerése után ChatGPT-3 adta a projektnek.

 

Ide kattintva pedig bátran vedd fel velem a kapcsolatot, tedd fel kérdéseid vagy juttasd el javaslataid a projekttel kapcsolatban!

 

Taggs: